around_everything

Alla inlägg under februari 2010

Av Sandra - 17 februari 2010 11:48

Sverige har fått 2 guld medaljer hitills och fler kan det komma.


Idag är det:

- Längdskidor både damer och herrar

- Damernas störtlopp

- Svenska dam ishockeylaget mot hemmalaget Kanada

- Svenska herrarna i curling som vann mot Världsmästarna Storbritannien med 6-4, ska spela mot Tyskland

- Svenska herr ishockeylaget mot Tyskland även där

- De svenska damerna i curling ska spela mot Storbritannien


Av Sandra - 16 februari 2010 17:57

Miike Snow - Animal

Hörde den på radion när jag stod och diskade, har även hört den flera gånger förrut. Miike Snow är en svensk-amerikansk musikgrupp som spelar indie- och elektropop. Dem har gjort flera andra låtar också, bland annat Burial, som är den bästa.


Destination Gran Canaria

Var inne på ZTV:s hemsida och hittade den här låten. Det är Tobbe, Kakan och HJ som har gjort den, tror jag.

 

Eric Saade - Manboy

Den här låten var då med i lördags på Melodifestivalen för er som har missat det, den gick till finalen direkt. Han har bland annat varit med i Disney Channel och har låten Sleepless. Jag var på FriskisSvettis igår och tränade, min ledare sa att Eric Saade borde kallas för Vattenpojken efter den scenen som hände i Melodifestivalen, han ställde sig i ett vattenfall. Jag vet inte direkt vitsen med den händelsen.

Av Sandra - 16 februari 2010 16:11

Förra veckan fick jag en rabattkupong eller vad man kallar dem för, från Lindex. Det var om man handlade kosmetika för minst 300 kr så fick man 100 kr rabatt. Men det här gäller bara för dem som är medlem på Lindex, så det är bra att vara medlem, har inte varit det länge men tänkte en dag när jag var där och handlade att varför inte, det kostar ju inget så då kan jag ju lika gärna vara medlem, blev medlem på Kicks för någon vecka sedan också.

  Så jag köpte tidningen CHIC förra veckan för skojs skull, roligt att kolla på mode och jag älskar smycken, tråkigt att dem ska kosta så mycket. När jag kom på att jag skulle utnyttja den rabatten så visste jag inte vad jag skulle handla för 300 kr, kan ju inte direkt köpa 4 nagellack för 60 kr å någon ögonskugga, jag har redan typ 15 olika nagellack å jag använder inte så ofta nagellack så jag behöver några till på en gång. Jag behövde inget speciellt nytt, har redan flera mascaror. Använder helst vattenfast för jag har ingen lust med att gå runt med rinande smink runt ögonen (om det nu skulle hända), känns inte som någon skulle säga till mig att min mascara rinner. 

  Så med ingen idé om vad jag skulle köpa, kom jag på att jag kunde bläddra i tidningen och se om det fanns något roligt att köpa. Jag hittade en Crème från Clarins Paris för 275 kr och en Crème från Formula 10.0.6 för 99 kr som mamma ville ha. Men när jag kom till affären hade dem inte något av dem två, så jag gick runt och tittade på allt dem hade, tillslut bestämde jag mig för ett nagellack, ett ljust skimrande rosa från IsaDora, hade inget ljust nagellack innan, mascara från Lumene som ger fransarna mer Volume, men den är inte vattenfast så jag får väl använda den mest hemma och när jag ska ut på korta sträckor. Jag köpte även en natt créme även den från Lumene, den är för åldrande hud, jag behöver väl inte direkt en sådan créme än, men man huden kanske behöver bli lite bortskämd, det blir den inte så ofta, annars så luktade den gott, var gjord på hjortron från Finland tror jag. Får använda den sen när jag ska gå och lägga mig för jag är ledig från skolan imorgon, vet ju aldrig om man får utslag eller blir röd efter crémen, men jag tog inte ledigt för det, vi har ingen lektion imorgon. Så dem här tre produkterna gick på 377 kr, betalade alltså 277 kr.   

  Jag gick sedan till Kicks för att se om dem hade dem produkterna jag hittade i tidningen men det hade dem inte. Jag känner inte till Formula 10.0.6, vet inte om den är känd eller inte.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards