around_everything

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Utsökt mat i Kata Beach

Av Sandra - 9 augusti 2011 17:36

Tänkte passa på att tipsa om några restauranger som ligger i Kata Beach, Phuket, Thailand. Mamma håller på att laga lasagne, luktar så väldigt gott. Så tänkte skriva om vilka restauranger jag tycker om, om ni nu har vägarna förbi Kata. 


En italiensk restaurang, Capannina, som ligger bredvid hotellet Phuket Kata Resort. Längst ut på den gågatan så ligger även "runda baren". Det är alltså en rund bar som man kan sitta runt, och dricka goda drinkar. Men då den här Capannina, har väldigt god mat. Jag har aldrig varit i Italien men tror att den här är en av den bästa italienska restaurangerna. Dem har olika sorters pasta, pizza och även flera olika viner. Och man då inte ska prata om efterrräterna. Finns en Chocolate Cake with Sauce, tror jag den heter. Det är en chokladkaka, så när man tar en bit från den så rinner det varm choklad ur den. Min favorit. Finns även dem typiska italienska tiramisu. Om man är flera än två så ska man helst boka bord, annars så kan man ju stå och vänta på ett bord. Men att boka bord är ett plus. Då känns det lite flottare, gå före alla andra om det nu finns någon kö just då. Det kostar ju inget att boka så den lyxen kan man ju kosta på sig om man har tid och lust. http://www.capannina-phuket.com/


Sedan så finns det en svensk restaurangen Two Chefs. Man brukar alltid få någon liten förrät, har fått en bit makrill där en gång. Väldigt gott. Men det är inte en typisk svensk restaurang utan en internationell med thailändsk toutch. Two Chefs ligger på huvudgatan på vägen till Kata Noi, innan man kommer till hotellet Tropical Garden. http://www.twochefs-phuket.com/


Till sist men inte minst så finns det Buffalo Steakhouse. Den finns på två olika ställen, en bredvid restaurangen Capannina och en annan mittemot restaurangen Dino Park, som man heller inte ska missa. Det är en upplevelse för sig. Dem här två restaurangerna Dino Park och Buffalo Steakhouse ligger längs huvudgatan mot Karon. Buffalon som ligger bredvid Dino är nog bättre än den som ligger bredvid Capannina. Finare stuk på den. http://www.buffalosteakhouse.nu/


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards