around_everything

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

En blöt dag

Av Sandra - 10 augusti 2011 20:30

Idag har änglarna gråtit för flera månader. Har ösregnat till och från, emellan har solen skinit. På jobbet pratade dem om att det har ösregnat och åskat i natt men jag har inte hört någonting. Jag fick springa från tvätthallen till bussarna, som tur var så regnade det inte så mycket när jag skulle ta med mig hinken med vattnet. Inte så lätt då att springa med en vattenhink. 


Ingen som har ringt efter den mobilen som jag hittade igår men den kvinnan som hade tappat sin hörapparat har varit och hämtat sin apparat. Så var det en som ringde som hade tappat sitt bankokort men har inte dykt upp något. 


Igår hittade jag en tidning, Phokusera, som jag lade i chafförernas kök/matsal. Så kan dem läsa den också istället för att slänga den. Det är en tidning som handlar om fotografering. Var några intervjuer med fotografer, tips om olika kameror och tillbehör. Så jag tog hem den tidningen idag för att se vad som stod i den, hinner ju inte läsa den när jag är på jobbet. Har ingen rast. Några av dem fotograferna som var med har sina hemsidor på:

http://www.duofotografi.se/

http://quirbachphotography.com

http://www.resbornphotography.com/


Efter jobbet så åkte jag och hämtade mina linser som jag fick ett sms vid 10 att dem hade kommit. Det gick på 1800 för ett halvår, då är det engångslinser. Åså igår så hämtade jag ju ut flour men så var det Mintsmak. Det tycker jag inte om, så pappa var på apoteket imorse och kollade om han kunde byta ut den mot neutral men det gick inte. Tandhygenisten som jag var hos hade tydligen skrivit att jag skulle ha mintsmak, man måste ha recept på den starkare flouren. Så jag fick åka till tandvården idag igen och höra om dem inte kunde ändra det receptet och det kunde dem. Tandvården ligger ju inärheten av Optikern, så lika bra att ta det på samma gång.


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards