around_everything

Alla inlägg under mars 2010

Av Sandra - 3 mars 2010 22:00

Nu börjar andra säsongen av True Blood på SVT 1

Ser jag framemot =) Väldigt bra serien, nackdelen är att den går så sent...men när det gäller vampyrer ska det ju vara mörkt ute, när man ser sånt.


Kom ihåg, man måste bjuda in en vampyr för att dem ska få kunna vara inne i ditt hus.

Av Sandra - 2 mars 2010 17:57

Hörde på radion förrut att dem gjorde reklam för något sällskapsspel, och dem sa att man skulle kunna spela med sina föräldrar, mormor, farmor och kusinerna...

Men tänk om man inte har några far- eller morföräldrar?

Jag har inte det, har aldrig träffat dem, därför att dem dog innan jag föddes. Ibland när någon nämner det ordet, kan jag bli nedstämd, börja gråta, undra varför inte jag har några, undrar över vad dem skulle tycka om mig, skulle dem vara stolta över det jag har gjort?

Det finns flera gånger som det här med far- och morföräldrar kommer upp...t.ex. middag hos dem, barnpassning.

Att vissa inte visar hänsyn till dem som blir nedstämda, men om man skulle tänka så, så skulle man ju inte kunna säga så mycket.

Jag är redan orolig att mina barn kommer få samma upplevelse, att mina föräldrar kommer att dö innan dem växer upp. Jag har inte tänkt bli mamma än på några år. Kan ju inte tänka så...

Men det positiva jag kan komma på med att inte träffa mina far- och morföräldrar är att jag slipper sörja, gå på deras begravning. 

 

Jag är inte den enda personen som aldrig kommer att träffa sina farföräldrar, morföräldrar, saknar dem   

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards