around_everything

Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Sandra - 14 juni 2011 20:11

Idag fick jag sovit till kvart i nio och hörde att Emilia gjorde lite ljud ifrån sig. Hon sov i syrrans gammla rum två rum bort ifrån mitt. Pappa tog hand om henne så länge och jag matade henne sen med gröten. Ville inte direkt ha all men fick i sig det till slut. Hon öppnade munnen men hade ute tungan på samma gång, då går det ju inte så bra att äta. Sedan kom hennes mamma och dom åkte till doktorn för en vanlig kontroll, men fick två sprutor som hon skulle ha. Det gick nog bra med dem. 


Jag å pappa var på Mossholmen och tittade på en Ryds 530 GT. Den var väl fin, men den är ju gammal, 1991 och motorn är sedan 1999. Men motorn är pappa lite orolig över, kanske behöver byta saker på den så som kamrem. Men pappa ska höra med dom som jobbar där vad som behövs och så. Men en båt som är 5.30 meter får vi nog ha, om det ska vara 7 personer som ska åka i den. Fast jag skulle gärna vilja ha en Nova båt med ruff, bra med Emilia då också men men. Blir lite mer pengar då som pappa säger. 


Jag har legat på altanen i solen och läst en bok. Bara vanligt vatten av Kajsa Ingemarsson så jag blir inspererad av att skriva en bok. Vet redan vad den ska handla om det har jag grubblat över förrut. Men det känns som den kommer bli kort. Svårt att veta hur lång den ska vara och sedan till vilket förlag man ska skicka den till. Skulle varit roligt att skriva en bok och sedan se om det är något förlag som vill ha den. Den Kajsa Ingemarsson boken handlar om en kvinna i Stockholm som håller på med sin 10:e bok, en serie om en deckarkvinna. Så hon är författare och bor i sin våning på Östermalm är det nog, den kostade 12 miljoner kronor och nu så håller hennes våning att renoveras för det har blivit en läcka när en vägg sattes upp när den förra ägaren hade våningen. Då när väggen sattes upp så hamnade en spik i ett vattenrör och det hållde väl ett tag men sedan så gick det sönder och vattnet har sipprat bort till badrummet och har kommit upp där mellan kaklet. Åså har hon författaren fått reda på att hennes pojkvän är bisexuell. Väldigt bra bok, alla Kajsa Ingemarssons böcker är bra. Tycker bäst om Den ryske vännen.


 


Så jag får se om jag får börjat på min egen bok någon dag. Hoppas det, kan ju regna en hel dag men inte vara så kallt ute så kan jag ju sitta på altanen och skriva på datorn! Men det är väl för mycket begärt nu under sommaren då det ska vara varmt och klar himmel.


 

Av Sandra - 14 juni 2011 11:04

Vad jag kan förstå så har Elin Nordegren fått sålt sin lyxvåning på Karlaplan, Erik Dahlbergsallén,  i Stockholm som hon och Tiger Woods renoverade tillsammans år 2005. För jag kan inte hitta den på mäklaren Lagerlings hemsida, men det behöver ju inte betyda att den är såld för det.


Utgångsbudet var 27 miljoner enligt Svenska Dam tidningen. Våningen bestod av 265 kvadratmeter och hyran var 9 000 kr per månad.  Det består av två stora terrasser med magnifik utsikt, lyxbadrum, eldrivna takfönster och flera öppna spisar.  Tydligen har Elins två barn döpts i lägenheten.


Elin Pernilla Maria Nordegren, född 1 januari 1980 i Vaxholm, är en före detta fotomodell och barnflicka. Hon var från 2004 till 2010 gift med golfspelaren Tiger Woods. De har två barn tillsammans, dottern Sam 4 år och sonen Charlie 2 år. Paret träffades när Elin arbetade som barnflicka hos golfspelaren Jesper Parnevik i Florida. Elin är dotter till Sveriges före detta migrationsminister Barbro Holmberg och journalisten Thomas Nordegren. Efter skilsmässan i oktober 2010 fick Elin 110 miljoner dollar (ca 664.5 miljoner SEK), enligt Huffington Post. Så efter det har Elin kunnat köpa sig ett hus i Florida för 76 miljoner kronor (det som visas nedanför) och har även ett hus i Stockholms skärgård för 16 miljoner kronor.  


 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards