around_everything

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Sandra - 12 juni 2011 22:45

Är inne på Blocket och kollar lite. Kollade först på motorbåtar bara runt här jag bor och fick då upp en Princess 55 (bilden nedan), årsmodell 1989 för 1 750 000 kr. Den är gammal men om man ska ha en ny båt, t.ex en Nimbus 320, så ligger den ungefär för samma pris då den kan vara 2 år gammal. Men då är Princessen 16,88 meter lång medan Nimbusen är 9,80 meter, alltså 7 meter längre och dessto bredare också. Så man får ju mycket mer båt för pengarna fast Princessen drar ju mer. 


Men man kan nog få en bra båt för ett pra pris. Bara man kollar runt lite. Kollade även på segelbåtar över hela Sverige och hittade då en Dynamique 47 på 14,70 meter för 1 miljon kronor. Vet inte var den ligger just nu. Finns en sida som är länkad till den och det står på engelska, bilderna är från Medelhavet tror jag. Så det skulle ju varit fräckt att segla hem den till Sverige och sedan sålt den lite dyrare. Men då får man väl inte sålt den men man har ju fått en resa för livet. Så man får en stor fin segelbåt för lägre pris än en motorbåt i samma storlek kostar. Fast det finns ju både nakdelar och fördelar med att ha en segelbåt. Jag hoppas bara att vi kommer köpa en båt snart, blir väl en liten Uttern eller Ryds på 6 meter. Lagom för mig att köra.


 

Av Sandra - 12 juni 2011 20:15

Mammut? vadå rosa och blåa? Kommer senare i texten ;) Har varit med älsklingen hen här helgen också men nästa helg blir det inget för då ska han till Dreamhach - Jönköping. Vi var faktiskt där igår och kollade på en bil till honom men den var inte bra. En Polo - 96-97 årsmodell. Hans bil gick ju sönder i veckna men dem lagade den igen men den e ju sådär tycker jag. Kan ju gå sönder när som helst. Även om det värsta är bytt som han säger. Men den drar också bensin, bättre att ha en som inte drar så mycket - mindre motor är då alternativet.


Emilia hade ju 1 års kalas i fredags. Var god mat och bra stämning. Fick en god marrängtårta med jordgubbar. En sån med två lager marräng och smörkräm och grädde mellan. Älskar marräng! Hon fick lite kläder, möbler till altanen från IKEA och matbestick med tillbehör...Mammut är märket av bordet och de två stolarna. Fick 2 rosa stolar och ett blått bord. Söta! 

  


Igår kväll var vi ute och tog lite bilder på älsklingens bil som jag tänkte lägga upp en av dem 75 bilderna. Idag har jag solat lite på altanen, hade ju inte bikini på mig utan typ kort byxor så bakbenen är halv röda och ryggen e också röd. Kollade precis vädret men det verkar som det ska bli monligt resten av veckan. Men förhoppningsvis så orkar inte molnen komma hit ut så jag kan bättra på min bränna. Emilia var här och åt middag, kommer i morgon också för då ska jag passa henne. Hennes mamma ska med jobbet på något och och hennes far ska på fotboll tror jag det var. Så får väl inte gjort så mycker imorgon. Jag vågar ju inte lämna henne i några sekunder, vet ju inte vad hon hittar på. Äter på blommorna som står på golvet och sånt.


   

Av Sandra - 12 juni 2011 20:01

Funderar på att börja sälja lite saker, dem ligger ju bara där ändå. Har ju ett gamalt Nintendo NES men så sa mamma att det kanske inte fungerar. Har kollat på Tradera å där ska dem ha ett för runt 1000 kr med tre spel också. Finns säkert flera saker i garderoben som man kan sälja. Men frågan är om det är värt det, om folk vill köpa de sakerna?


 


Funderar även på att sälja en del av mina studentlitteratur. Har en hel låda med böcker under sängen men frågan är då om man behöver dem i framtiden åså har jag strykit över lite här och var...om dem är värda något då. Kollade på Blocket och då kunde man lägga ut en annons för 10 kronor för studentlitteratur. Det är ju inte så dyrt så då kan det ju vara värt. Får kolla igenom dem böckerna och se om det är något jag inte behöver. Om det blir något så kan jag ju ge er länken till Blocket så kanske ni är intresserade också. Vem vet? :)

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards