around_everything

Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Sandra - 13 juni 2011 14:58

Läste i morse i tidningen Båtliv nr 4 2011. I den så stod det lite nyheter som kommit till båtlivet. Vissa av dem fungerar ju även utanför båtlivet.


Fästingappen är här

Nu finns applikationen, Fästingguiden, med all viktig information om TBE och vaccination.  Fästingguiden visar riskområden för TBE och hittar via GPS till den närmaste vaccinatören. Det finns även en påminnelsefunktion, för hela familjen, som håller reda på när det är dags för nästa vaccinationsdos.


Starta med mobilen

Det finns en fjärrkontroll som gör det möjligt att starta båtens värmare via mobilen. Det kan bara slå av och på värmaren och kopplas till båtens befintliga värmare. Kostar 2 595 kr.


Självlysande fendrar

EVA-Bumper LUX är en självlysande bryggfender med en fosforescerande funktion som gör att den kommer att avge ett vägledande ljus i 4-5 timmar efter att det blivit mörkt. Detta gör att det blir säkrare att lägga till när det är mörkt. Alltså en fender som man sätter fast på brygga där man har sin båt liggande. Fungerar både som lampa och som fender.


 


 

Av Sandra - 13 juni 2011 09:31

Har varit ute på en joggingtur nu på morgonen. Blev inte så långt, gick på en kvart men jag var ute och gjorde det iallafall och det kändes av när jag kom hem. Behöver bättra på min kondis och fixa till kroppen - runt magen och låren.


Har ätit lite frukost, är varm i huvudet så orkade inte göra så mycket. Gjorde en skål med naturell yougurt och bananskivor i. Det är gott men blev enna tork och inte slät i gummen eller hur man nu ska beskriva det. Var inne på Blocket och hittade ytterligare en båt, en Scandica 550x215 med årsmodell 2005 för 53 000 kr. Var billigt för en sådan båt, då ingår ju även motor och en trailer. Den finns 20 minuter härifrån jag bor så ska höra med pappa när han kommer hem. Han har varit och kollat med min bil, det var något konstigt ljud på den så en bilfirma skulle kolla på den.


Ska snart lägga mig ute på altanen om nu solen har kommit sig dit. Den finns ju framme men träden skymmer framför altanen. Skulle haft en altan som även gick runt huset lite. Vår altan är mot syd och solen e ju nu i öst så en altan mot öst skulle inte varit fel! Det gäller att planera när man bygger altan, så man får både morgonsol och kvällssol. Åså ska den vara inglasad till hälften så man kan sitta där på kvällarna när solen har gått ned och även när det regnar. Det är mysigt, höra regnet slå mot taket. Santex har väldigt fina uterum, där bilderna kommer ifrån.




   

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards