around_everything

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Tiden sedan den 3 juni

Av Sandra - 9 juni 2011 20:49

Har kommit hem till mina föräldrar idag. Hjälpte syrran med att plantera lite krukväxter och lekte med Emilia. Imorgon ska ju Emilia ha kalas så det ska bli skoj. Får se om dem blir glada för boken. Sitter nu inne på Blocket å kollar på båtar - motorbåtar 5-6  meter långa. Har precis också suttit med fotbad och fixat till mina naglar. Det fick bli gula naglar. Men det blev inte helt bra med fötterna men det blev bättre iallafall. Tillbacks till båtar då ja, så kollar jag å pappa på Ryds och Uttern för runt 100 000 kr. Finns en i närheten som är fin men får se när pappa kommer till skott med att ringa på den innan den är såld. Hoppas att vi kommer titta på den, den är fin. Blått skrov med teakdäck, en Uttern 5602.


Jag var ju ute och joggade/promenerade ner till slussen igår och vad händer då när jag kommer ner till slussen. Jo jag ser rök uppifrån kanalen och ser att Nossan kommer. Det är en 89 meter lång fraktfartyg från Lidköping. Hade ju inte kameran med mig så kunde inte ta kort på den tyvär. Men den är ju svensk så det var inte så spännande som om den hade varit utländsk. Men den såg rätt så stor ut när den kom mot en. Jag hade ju inga fickor på byxorna så jag fick ju gå med nycklarna i handen, det var det enda jag hade med mig. Mobil å kamera fick stanna hemma, annars så hade jag ju kunnit ta kort med mobilen.  


 

Bilden tagen från Carlstens fästning mot norra inloppet


Apråpå något annat så var jag och älsklingen på Universeum i fredags. Han hade inte varit där förrut. Jag har väl varit där 1-2 gånger tidigare med skolan men det är ju alltid skoj att gå där. Känns som man inte är i Sverige när man går där i regnskogen med den tropiska värmen. Men det var lite med djur som man såg, det fanns säkert flera djur bland buskarna å bladen som man inte såg. Därefter gick vi ner till Avenyn och åt på El Corazon. Åt pasta med pesto och hamburgare.


 


Och i måndags, på nationaldagen så var vi i Marstrand. Tog bilen dit och åkte färjan över. Gick på Carlstens fästning och gick runt lite på Marstrand, tittade på båtar och hus. Sedan tog vi färjan över igen till koön och åt på det nya Havshotellet. Men dem hade inte så mycket att välja på. Vi skulle ha valt hamburgare tror jag men den var slut så vi tog Cesarsallad istället. Och efter ett tag kom ett par och skulle äta också men dem fick nog välja mellan mindre rätter. Mycket som var slut vid 4-5 tiden, precis innan de börjar med kvällsmaten tror jag. Men en restaurang borde väl kunna veta hur mycket de ska ta fram med maten så det räcker till alla. Det var lite dåligt när det ändå var ett sådant fint ställe. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards