around_everything

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Hur länge håller smink?

Av Sandra - 15 juni 2011 17:00

Läste för ett tag sedan i Kicks tidningen om hur länge smink varade. Dem sakerna är ju också en råvara som allt annat man använder och har en egen tidstämpel på sig. 


Mascara: cirka 3-6 månader. Pumpa inte i mascaran när man ska ta utan vrid om själva den man håller i, annars blir det mer luft i själva hylsan.

Läppstiftet: cirka 1-2 år beroende på vattenhalten

Läppglanset: 2 månader. Torka av läpparna mellan omgångarna, då kommer färre bakterier in i hylsan.

Ögonskuggan: 3 år om det är torra,pressade ögonskuggor och om det är cremeögonskuggor så hållder dem i 2 år

Rouget/pudret: ungefär 2 år

Foundation: vattenbaserad är 1 år och oljebaserad är 2 år

Kajalen/läppennan: cirka 2 år. Vässa pennan ofta för då försvinner bakterier och tvätta pennvässaren då och då

Hudcremer: cirka 1 -2 år beroende på vattenhalten, förpackningen och PAO-märkning

Parfymer: doften kan förändras efter 1-3 år, eftersom den innehåller alkohol så finns ingen datummärkning. Förvara parfymerna svalt och mörkt.


Var och shoppade lite idag och fick köpt Body Scrub, Foot scrub och en fot olja som man häller i fotbadet. Det köpte jag på Kicks och sedan blev det lite mer Body Scrub (Aromatic mineral Body treatment) men mer som havssalt från Döda havet och ett Beautifing Nail Kit och en Milk & Honey Aromatic Body butter som man smörjer in sig efter man använt havssaltet. Det köptes hos ett stånd typ, tror det var tre från England som sålde. Dem pratade engelska och på burkarna sedan såg jag att det stod adressen till London på en klisterlapp. Dem sålde för märket Premier by Dead Sea Premier. Dem visade där då hur man skulle göra på mina händer. Så nu luktar händerna väldigt gott åså visade dem på en av mina naglar hur len den blev med det Nail kitet. Det var inte så billigt men om man ska köpa dem sakerna i en vanlig affär så kommer man nog upp i dem priserna ändå, kanske för ännu mer.


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards