around_everything

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Sandra - 4 juli 2011 10:00

I lördags var jag och älsklingen på bio. Vi såg Transfomrers 3 i 3D. Det var han som ville se den. Jag är inte så pigg på science fiction men den här var ändå okej. Handlade om den vanliga världen och utomjordingarna ville ta över jorden. Snygga bilar som förvandlades till maskiner som dom själva säger. Märker inte av att det är 3D men om man hade sätt en utan och en med 3D efter varandra så hade jag nog kanske märkt skillnaden.


Innan på lördagen var jag och pappa och kollade på en båt, Uttern 5412. Den var väl fin men den är ju lite sliten överallt, är en 2000 årsmodell. Men själva skrovet var ju bra. Pappa var inte så sugen på den, ska kolla på andra och jämföra. Nu vet vi ju hur en sådan ser ut. Annars så hade ägarna till den båten en snygg fastighet med ett en-planshus uppe på en höjd med sluttande tomt. Små gräsmattor lite här och var med såna små murar typ av stora stenar inmurade som avgränsade de olika rabatterna. Sedan så hade dem en pool insjunken, samma höjd som kullerstenarna mot utsikten mot havet. Fast det var inte så mycket hav som man såg men lite. Dem hade även byggt en jordkällare med en bastu i. Fräckt hus, skulle jag vilja ha. Vi var inte innomhus så vet ju inte hur det var där men det var säkert nsyggt där också. 


Hittade ingen bra bild på Transformers eller en sådan trädgåd med mjuka stenar inmurade så det fick bli ett japanskt träd som jag vill ha någon dag. Har velat ha det sen när jag såg filmerna med Karate Kid där dom har sådana träd.


 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards