around_everything

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Sandra - 14 juli 2011 19:30

När du ska tvätta fönstrena gör det när inte solen skiner, för då torkar vattnet för fort på rutan. Använd bara vatten och en trasa som finns t.ex på Rusta och använd tidningspapper. Ta trasan med vatten över rutan hur du vill och ta sedan pappret över rutan och torka bort vattnet. Gör inget om du gör cirklar med pappret eller hur du nu gör. Blir rent ändå.


 

Kolla hur fläkten ovanför spisen ser ut, det är ett ställe som man glömmer bort lätt men samlar till sig mycket från när man steker. Ta ner den och på min var den i flera delar, vet inte om alla är det, ta isär den om det går och diska den i diskhon eller så ta den i diskmaskinen, tror jag nog går bra det med.

Det blir oftast massa damm under stolsbenen och även under bordsbenen. Ställ stolarna upp och ner på varandra och vält bordet på sidan och ta dammsugarn och damsug bort dammet. Man har ju oftast sånna där klistergrejer under benen för att det inte ska repa på golvet, dem sitter kvar när du dammsuger om dem nu inte sitter jätte löst. 

 

Av Sandra - 14 juli 2011 09:45

Datorn hänger sig och det kommer upp en ruta som står Google Crome har kraschat. Då måste det vara allvarligt om det har kraschat. Så stängs Internet ner sig och jag får starta upp det igen. Kan hända flera gånger per dag att datorn hänger sig, även om jag är inne på Google Crome eller Windows Explorer. 


Tänkte jag skulle städa min lägenhet idag. Skulle ju bli regn idag som jag läste igår på Klart.se men var inne där nu och tittade och då stod det att det regnet kommer komma ikväll i natt istället. Men då kan jag ju inte städa, känns bättre att städa när det är dåligt väder ute men det får väl gå ändå med att städa när det är lite mulet och sol. 


Kollade precis min mejl och hade fått ett från ett jobb som jag har sökt. Det var en affär i Lidköping som skulle öppna flera butiker, en då i Trollhättan och dem sökte personal. Dem ska nu intervjua 20 personer men jag var inte en av dem, men dem skrev att min ansökan var mycket intressant och jag kommer bli intervjuad om det är någon av de 20 personerna som dem inte tycker är intressant. Så hoppas. Dem butiken skulle ha hand om att sälja Heminredning, Glas o Porslin, husgeråd, hemtextil, verktyg, leksaker mm. Butiken ska heta HC Outlet. 


 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards