around_everything

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Sandra - 11 juli 2011 22:29

Idag begärde hemelektronikkedjan OnOff en konkursansökan. 


Hemelektronikmarknaden har präglats flera år av hård konkurrens, prispress och svag lönsamhet. Under senare tid har denna situation ytterligare förvärrats. I denna extrema marknadssituation har Onoff hamnat under svår press. Onoffs styrelse och ledning har under våren arbetat intensivt för att hitta lösningar på bolagets lönsamhetsproblem. Förhandlingarna har varit långt gångna, men har dessvärre inte lett till någon slutlig affär. Onoffs ägare har under lång tid skjutit till kapital för att trygga företaget, men gör nu bedömningen att den nuvarande marknadssituationen inte kommer att förbättras inom överskådlig tid och kan därmed inte motivera att tillföra bolaget ytterligare kapital. Styrelsen för Onoff ser därför ingen annan utväg än att begära företaget i konkurs. 


Onoff bildades 1982 och hade god tillväxt fram till 2007. Bolaget har 67 butiker i Sverige, 6 butiker i Estland och 1 butik i Finland. 


 

Av Sandra - 11 juli 2011 21:20

Var ute på min slusspromenad idag. Ner till slussen och tillbaka. Några dagar sedan kom jag nog på vad det var som gjorde ont i foten, hade nog en flis eller någon slags smuts. Petade med en nål och hittade en svart prick men gjorde ont ändå efterår, kanske var för att jag hade varit där och petat men nu är det borta, smärtan. Men det gör ändå ont på sidan av foten. Det märkte jag när jag var ute och gick. Skulle egentligen ha gått ännu längre för jag skulle ha tagit kort på en tysk segelbåt som låg i hamnen inne i centrum men hoppade det. 


Var en solig dag för att promenera, kände vindbrisen i ansiktet påvägen ner och vattnet/kanalen läskade mig. Det ligger ett hus precis bredvid kanalen och såg att dem hade fixat en sån pool som man sätter ovanpå marken, med stege upp till. Den var ännu läskande. Dem bor precis bredvid vattnet men ändå inte för bada i det, surt. 


Var på en intervju innan jag gick ut å gick. Det var en intervju av MySafety. Hade lånat en lokal hos arbetsförmedlingen. Det var ett jobb under Fallens dagar, man ska sälja sånna brickor som man sätter på sin nyckelknipa, och om man tappar bort dem så kan det vara någon som hittar dem och den personen lämnar då in nyckelknipan hos Posten eller på en brevlåda och därmed kommer tillbaks till sin ägare. Men MySafety skulle ringa idag, i eftermiddag om jag hade fått det men det har dem inte gjort så det var inget kul med det heller.


När jag var ute och gick så slussade det upp tre båtar, alla svenskar. En av dem var en Aquador 26 HT och en annan var en tvåmastad träsegelbåt. Och den tredje var inte helt fel om man skulle äga den, det var en Fairline targa 34 med rosavitt skrov och instrumentpanel bland annat. Var väldigt snygg. Tycker om Targa båtar, alltså sådana som inte har hardtop. Targa lika med inget tak alls, bara kapell och en targabåge baktill. Kollade på Blocket och där fanns någon för 1.3 miljoner men då var det helt vitt skrov. Var lite speciellt med det rosavita skrovet.  


 

 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards