around_everything

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Sandra - 8 juli 2011 12:15

Håller på att läsa en annan bok nu, Elsas mode, skriven av Sofi Fahrman som är bosatt i New York tror jag och är en svensk journalist och även moderedaktör på Aftonbladet. Boken är skriven 2009 men är tryckt 2010.


Elsas mode handlar om en tjej som är 21 år och har varit i New York i fyra månader för att jobba å leva som New Yorkborna gör. Hon fixar allt, gör så att hon får sitta på första klass på flyget hem till Sverige när hon egentligen skulle ha betalt extra för bagaget vägde för mycket. Elsa kommer ifrån Borås och när hon kommer tillbaka dit på nyårsafton får hon reda på att två av hennes bästa kompisar som har umgåts sen dem började i skolan, var gravida. Elsa fattar inte vad dem tänker, men 21 år och gravid? Har ju hela livet framför sig. Sedan så skaffar Elsa ett jobb i Stockholm där hon bor med en av de andra kompisarna, Maria. Elsa resa till New York för att hon skulle jobba med mode men dem ville helst ha amerikansk personal så Elsa kommer på en idé att hon ska skaffa en blogg elsasmode.bloggspot.com


Jag var inne på den sidan och den fanns, var nästan samma inlägg som är i boken. Fast man ska inte läsa på den sidan, för då blir det ju inget roligt att läsa boken sen. Det har även kommit ut en till bok, som är fortsättning på Elsas mode. Den heter Elsas värld och kom ut året därpå. Har den i bokhyllan också så ska läsa den efter den här.


Men den här boken då så är den verkligen så man själv vill leva, kunna fly till New York eller Stockholm, skaffa ett jobb. Den var även rolig det med att hon bloggar nu när även jag gör det. Fast hon bloggar bara om mode, jag bloggar ju om allt möjligt.



   

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards