around_everything

Direktlänk till inlägg 5 juli 2011

Corona jordgubbar

Av Sandra - 5 juli 2011 22:26

Förra veckan var det översvämmning i södra Sverige och i Danmark. Vet inte om det drog sig norrut över östra Sverige för här på västra sidan så har det nog inte blivit så mycket regn. Idag kom det några droppar här för några minuter sedan, det är det enda. 


Plockade jordgubbar imorse, finns Corona jordgubbar men jag och mamma plockade en annan sort. Plockade ihop 2 hinkar men dem var inte så jätte goda. Inte så söta, lite mer vattniga tyckte jag. Mamma frös in dem men vi åt några nu ikväll ihop med glass. Ligger några kvar på ett fat framför mig som jag tar en då och då. Dem slinker ner även om dem inte är jätte goda. Tycker bäst om dem man får i Spanien, ihop med glassen. Var tistlar bland plantorna och även blindningar som bet mig. En av dem sög blod av mig tills jag fick upptäckt och tagit bort den. Men det blev inget bet som jag såg sedan, inget myggebet typ som jag tänkte det blev. Såg bara lite torkat blod. Plantornas blad är lite speciella, kan inte riktigt beskriva det. Men jag fick typ utslag på armarna och på händerna. Började klia och inte så lätt att inte låta bli att klia tillbaka.


Sedan gick jag och mamma till stranden, var även där igår men då var syrran å Emilia med. Idag var det bara jag, mamma och pappa som kom lite senare. Åt ett kokt ägg där nere, var väldigt gott och några vindruvor. Åså hade jag köpt två Festis på 7-eleven igår i Ljungskile när jag var på Laxbutiken. Drack upp en av dem igår och tog då den andra idag. Goda. Känner på bakbenen att jag har fått mer färg. Tycker bäst om att ligga på mage, skönare så. Annars så kunde man ju ha fått lite mer sol på framsidan, snyggare då när man ser det själv. Båtvik som vi var och badade är en vik efter namnet, och då kan man gå en bit som är lågt vatten. Se bilden nedanför. Så där gick jag lite och letade efter snäckor och skönt att bara gå runt i vattnet. Kan ju hoppas på att man får en bättre bränna då också.


   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards