around_everything

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Sandra - 2 maj 2011 18:43

Idag fick jag reda på att min lärare som jag hade förra året, sista kursen innan sommaren avled under påsk. Jag hade honom i kursen Byggfysik. De sista veckorna av kursen var han inte där hela tiden, för en dag var han tvungen att åka till sjukhuset och blev där över helgen. Jag vet inte om han var sjuk innan men han sa då när han kom tillbaka från sjukhuset att dem inte visste vad det var för fel med honom, att de hade tagit tester och att han hade ont i ryggen. Sen så gick det rykten att han hade cancer och nu fick man då reda på att han hade cancer som han dog av. Vet inte vad för slags cancer men det tog mindre än 1 år från att han blev sjuk (då dom kom fram till sjukdomen) till att han dog. Han fyllde 60 år innan påsk tror jag.

 

Så det gäller att ta hand om varje sekund som går, man vet aldrig vad som kan hända. Helt plötsligt kanske dem som man älskar inte finns längre och då är det för sent att säga Jag älskar Dig så var inte rädd att säga de tre magiska orden.

 

Av Sandra - 2 maj 2011 16:06

Sitter och kollar vad det finns för båtar som är på väg upp för kanalen och nedåt. Jag såg en förrut, en bogserbåt tror jag det var men nu kan jag inte hitta den. Tänkte jag skulle gå ner till kanalen och titta om jag ser något. Jag är inne på sidan marinetraffic.com där kan man se de flesta fartyg över hela världen, se var dem har varit och se bilder som privatpersoner har lagt upp. Det finns även en sida för flygplan, flightradar24.com, då kan man se var planet är på väg, men inga bilder på dem.


Bifogar med en bild på den svenska isbrytaren Oden, jag har tyvär inte tagit det kortet, har faktiskt inte sätt Oden i verkligheten, lite tråkigt. Men det kommer nog. Oden är 108 meter lång och 30 meter bred. Den som kronprinsessan Victoria, den danske kronprinsen Frederik och den norske kronprinsen Haakon var ombord på, åkte till Grönland med, 2008.  

 

    

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards