around_everything

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Sandra - 4 maj 2011 15:56

Tänkte jag skulle gått ut å gått nu men det ser ut som det ska börja regna. Var inne och kollade på vädret och där står det att det ska regna vid 4, och sedan klarna upp igen så jag får väl ta en promenad vid 6 tiden istället. Jag ska gå ner till slussen som jag gjorde iförrgår. Den sträckan är på 6-7 km tror jag, så det är en lagom dagspromenad.


Så länge tills jag väntar på att vädret ska bli bättre ska jag skicka in min fotobok till Fuji. Jämföra lite på skolans hemsida, mellan två kurser. Om jag behöver läsa den igen, det är inte samma kurskod och heter inte samma men kan ändå vara samma innehåll. Så det ska jag kolla upp. För jag läser ju just nu Beskattningsrätt för fastighetsmäklare och när jag börjar i Ekonomprogrammet så ska jag läsa Beskattningsrätt 1. Det är samma böcker också så det är ju lite onödigt att läsa den kursen igen om jag kan tillgodoräkna mig den.  

 

  

Av Sandra - 4 maj 2011 08:51

I lördags såg jag att arbetsförmedlingen hade ute en ansökan om sommarvikarie på Elgiganten på Torp så i söndags ansökte jag om den tjänsten. Det jobbet är om att man ska sälja deras varor i butiken. Jag fick tillbaka ett sådant mejl att dem har fått min ansökan så får se om dem hör av sig sen när ansökningstiden gått ut.

 

Jag har sökt till 8 olika jobb och fått svar på 1 att jag inte fick jobbet. På vissa av dem jobben så har inte ansökningstiden gått ut än men dem andra då? Håller dem fortfarande på att titta på de ansökande eller bryr dem sig inte om att svara att man inte har fått jobbet? De flesta har ju så att man får ett meddelande när man har skickat in ansökan så då borde dem väl kunna ha ett meddelande där det står att man inte kunna få jobbet. Det tar ju inte lång tid, bara några minut med ett standardmejl. Dem är så lata nuförtiden. De flesta företagen har ju oftast personal till bland annat bara att anställa folk.

 

 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards