around_everything

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Sandra - 23 maj 2011 22:03

Av Sandra - 23 maj 2011 19:30

Läste idag att det finns en 45 årig man, Michelle Duggar från Arkansas, USA som har 19 barn mellan åldrarna 2-24 år och alla heter något på J. Undra om det är samma mamma eller om det är flera fruar inblandade. Vad hon heter då, om det är något på J? Finns ju inte så jätte många namn på J direkt, måste ju vara lite okända namn för oss svenskar. Sådana namn som vi inte har hört talas om. Fast i dagsläget så kan man ju döpa sina barn till nästan vad som helst, en av barnen kanske heter Jamaica(o). Många heter som städer Paris, Chelsea, Santiago eller Sydney.

 

Lite mammafakta:

  • mammor i Sverige 2,7 miljoner
  • nya mammor 50 000 (år 2009)
  • genomsnittsålder 29 år
  • vanligaste namn är eva och anna
  • flest antal barn är på Gotland med 2,3 i genomsnitt
  • minst antal barn är i Stockholm med 2,0 i genomsnitt  

 



  

Av Sandra - 23 maj 2011 08:30

Får hoppas att inte vulkanutbrottet på vulkanen Grímsvötn, Island blir så allvarligt som det blev förra året då Eyjafjallajökull fick utbott. Då flera flygplatser över helva Europa fick stängas, 10 miljoner personer blev strandsatta på flygplatserna. Tänker mest på att min familj kanske inte kommer hem till helgen, de åker hem mellan söndagen och måndagen om en vecka...Det skulle varit fräckt att vara på plats och se ett vulkanutbrott men ändå inte, för farligt. Skulle annars gärna vilja åka till Island, vacker natur. Bada i de varma källorna, rida på islandshästar och vandra runt i naturen och ta vara på varje millimeter man ser.

 

Idag är planerna att jag ska plugga först ekonomistyrning och sedan laga Tacos och sedan plugga igen fast en annan kurs kanske. Blåser väldigt mycket ute men knappt ett moln på himlen, vill att det ska vara grått å trist ute så man blir tvungen att stanna inne och plugga, så man inte vill gå ut å sola eller gå i det vackra vädret. Fick igår på Facebook, tog den frågan så väljer datorn/internet svaret, frågan var Vad säger ditt hjärta och svaret blev att Försök, ge aldrig upp! Du kommer att klara det! Så det svaret tar jag som ett tecken med tentorna, att om jag ska plugga (varje dag) så kommer jag klara dem. 

 

   

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards