around_everything

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Sandra - 26 maj 2011 19:15

Jag fick gått mig en promenad, ner till slussarna och tog samtidight lite kort som jag tänkte ta med. Jag har tappat upp vatten i diskhon så jag kan diska men jag väntar lite så det kallnar lite, annars är det så jätte varmt. Sedan ska jag ta en dusch å därefter plugga ekonomi. Någon gång under tiden ska jag ta något att äta, frågan är bara vad. Har ingen lust att laga något så det får väl bli knäckebröd, blåbärskräm och mjölk.



Vet inte riktigt varför dem har tagit bort allt vatten ur den ena kanalen men djupt var det iallfall. Kan inte tänka att man har grävt det för hand för det har man nog gjort tror jag, har inte blivit så av sig själv?


  


Fick några kort på rhododendron. Trodde inte att dem korten blev så bra för jag kollade på dem ute när jag tog dem å då såg dem så mörka ut men nu när jag kom in och såg dem på datorn så var dem ju jätte vackra. Bra det, men det var väl ljuset som gjorde så att det såg mörkare ut ute.

 

  


Både Elfkungen och Juno låg där nere vid slussarna. Gammla ångbåtar. Elfkungen slussade ner mot Lilla Edet hållet men sen så slussade den upp igen efter någon minut när de precis hade slussat ner en sluss. Varför? Kanske roligt? Det var ett gäng killar ombord som drack öl, kanske hade hyrt den genom jobbet? Det är Elfkungen som är med på bilden.

 

  

Av Sandra - 26 maj 2011 16:15

Jag vill ha sommarlov nu. Kunna vila i en hängmatta, känna vinden genom håret samtidigt som solen värmer ens kropp. Det skulle varit skönt men jag har ingen hängmatta. Får bli en vanlig solstol som jag kan ligga i och läsa en vanlig bok, ingen kurslitteratur. Vill bara sova just nu, glömma allt som har med skolan å lite till. Blir så trött på folk ibland, personalen i skolan å andra personer. Som blandar sig i ens privatliv, det har den personen ens med att göra. Kan väl hålla tyst även om den vill såra/vara tyken åt den andre partnern så behöver den ju inte gå på mig.

 

Pratade med mina föräldrar igår, de är i Rhodos. De hade det bra, jag blev mer sugen på att åka utomlands. Dem satt på balkongen och tog en öl som dem hade hämtat i baren, All- inclusive hotell. Hotellet låg precis vid stranden också så det var ju bra, slippa gå långt mellan stranden och hotellet. Får se sen när dem kommer hem om jag kan ladda upp någon bild som de har tagit om de nu har tagit några kort med vår kamera. Kanske bara har använt syrrans kamera. Brukar alltid bli så att när vi är på semester så använder jag kameran för jag vet hur den funkar. Så då blir det många kort men desto mindre kort på mig.


Ska snart gå hem till lägenheten, sitter i skolan nu. Ska försöka att gå ner till slussarna, se om det kommer något fartyg. Behöver röra på mig känner jag men det tar ungefär 1 och en halv timma att gå, dyrbar tid. Men frågan är om jag får gjort något plugg om jag inte går ut å går?

 

    

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards