around_everything

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Sandra - 5 maj 2011 21:38

Idag har jag städat min lägenhet på 31,5 kvm. Dammsugit, torkat av golvet och tvättat fönstrena m.m Det händer inte ofta. Tar bara undan sakerna så det ser rent ut på ytan men nu är det bättre, mindre damm på golvet.

 

Åså har jag varit i skolan en snabbis. Det var en vän från Göteborg som kom hit och skulle plugga på skolan, hon gick med mig när vi började Fastighetsmäklarutbildningen men i höstas så tog hon en paus, hade flera tentor efter sig. Så har inte träffat henne på flera månader, så vi satt och pratade lite om vad som har hänt. Så fick hon låna mina Grundläggande redovisningstentor och jag fick även tillbaka mina Marknadsföringstentor som hon lånat tidigare.

 

Nu sitter jag vid köksbordet och lyssnar på Inför Eurovision Song Contest, har inte hört låtarna de andra låtarna som de har visat på de andra avsnitten. Nu har jag inte lyssnat så noga så jag kan inte direkt säga om det finns någon bra låt. Ska snart göra chokladpudding. Bara att blanda pulver med mjölk. Jag vill ha jordgubbar, smaskens.

 

Imorgon ska jag åka och hälsa på min kusin, hon är runt 40 tror jag. Fick en dotter för 1 år sedan, så jag tänkte köpa en present imorgon till Alice som dottern heter. Vet inte riktigt vad jag ska köpa, kanske en solhatt eller någon leksak, typ en boll eller spade som hon kan leka med ute. Har inte varit hos min kusin alls sen när hon flyttade ihop med sambon. Eller ja, jag har inte varit hemme hos henne alls, var än hon har bott. Det är väl kanske 2 år sedan nu de flyttade ihop. Mattias bor 10 minuter ifrån så vi har åkt förbi och kollar vilket hus hon bor i. Det är en bra början att veta var hon bor.

 

 

Av Sandra - 5 maj 2011 11:45

Mariah Carey och Nick Cannon blev tvillingföräldrar den 30 april. Det blev en dotter och en son. Dottern ska heta Monroe Cannon, samma namn som Marilyn Monroe och sonen ska heta Moroccan Cannon, efter ett rum i deras lägenhet i New York som är inred med marockanskt stil. Moroccan kommer troligen få mellannamnet Scott eftersom sin far även har det som mellannamn men Monroe får inte något mellannamn eftersom hennes mamma Mariah inte har något mellannamn. Vet inte vad jag ska säga om den namnen, Monroe är väl fint men hörs inte direkt som det passar in på en flicka och Moroccan hörs inte alls bra, iallafall inte när jag säger det. Kanske skillnad om man säger det mer med amerikansk dialekt.  

Är inte folk riktiga eller? Läste på aftonbladets hemsida nu om ett par, han, Frederic von Anhalt är 67 år och hon,Zsa Zsa Gabor är 97 år. Hon har förts akut till sjukhus med vatten i lungorna och väntas troligen inte överleva årets slut, läkarna säger att det är 50 procent att hon överlever. Hon har även amputerat lite av högra benet och läkarna vill amputera hennes andra ben också eftersom hon har en infektion i benet. Men makarna vill ändå fortsätta sina planer med att få barn. Genom att använda sig av en surrogatmamma. Så här säger han: Att vi skulle få ett barn tillsammans har alltid varit hennes dröm och trots att vi inte använder hennes ägg så väntar hon med spänning på att jag ska genomföra det här, säger han.

Vad tänker dem med? Vill gärna ha barn det kan jag väl förstå men inte i den åldern,vem ska ta hand om barnet sen när hon dör och hur roligt är det för barnet att växa upp med sin pappa som redan är 70 år när barnet är 3 år? Jag är 20 nu och min pappa är 67, han är snart 70 lixom. Bara den tanken skrämmer mig.

 

     

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards