around_everything

Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Sandra - 31 maj 2011 16:04

Rensade precis i min plånbok, bland småpengarna. Jag har som regel att det ska finnas minst/max 10 enkronor - 2 femkronor - 2 tiokronor


Den här gången fick jag ta bort 111 kronor i alla tre valörerna och la dem i min sparburk som jag har i skåpet. Har tagit en Nutella glasburk som jag har småpengarna i, den är ju av glas så då är det roligare att se dem. Så det var en bra rensning. Jag brukar betala med kontanter, oftast sedlar så då blir det ju kronor som hamnar i plånboken som jag därefter inte köper något för oftast. När man betalar med kort så blir det ju inga pengar tillbaka, då är det inte lika enkelt att spara. 


 

Av Sandra - 31 maj 2011 09:46

Igår kväll vid halv åtta tiden började det danska fartyget Rebecca Rousing från Fredriksverk att brinna. Det låg vid kaj i Trollhättan, i Stallbackahamnen och var lastad med skrot och ihoptryckta bilar. Orsaken till varför det började brinna har inte kommit fram ännu. Det uppstod farlig rök och allmänheten uppmanades till att stanna inne och stänga av ventilationerna. Jag tar med ett kort från Ttela och ett som jag själv har tagit på Rebecca Rousing år 2009 i Trollhättan.


   


 


Imorse strax efter klockan 6 anlände ett ytterligare danskt fartyg fast den här gången till Göteborg. Första gången som detta fartyget kom till Göteborgs hamn. Det är världens största containerfartyg vid namnet Eleonora Maersk som är lika bred som Ostindiefararen är lång. Eleonora kan lasta 15 000 containrar, alltså har en dödvikt på 115 000 ton, 398 meter lång och 56 meter bred, har ett djupgående på 13 meter och är byggd 2007. Den skulle man gärna vilja se men det är kanske inte så lätt att åka till Göteborg och sedan ta sig bort där den ligger vid kaj för att kunna se bra. Det är väl väldigt bra instängslat. 


 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards