around_everything

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Sandra - 3 maj 2011 12:01

För det första, när snöade det sist i maj? Stackars växter, de måste ju bli blinda eller få hjärtattack av snön som faller...jag vill ju ha sommar, kunna gå ute i bara linne.

 

Idag har jag inte varit i skolan, hade ju lektion mellan 8-12 men igår så hade vi samma lärare och kurs och då frågade en om han kommer göra några tentafrågor och då sa han nej. Vi har två andra lärare i samma kurs som kommer göra frågorna så då tänkte jag att det var lite onödigt att gå på den lektionen. Så idag gick jag upp vid 11 och gick och flyttade på bilen. Här jag bor finns det endast cirka 24 parkeringsplatser till runt 150-200 studenter, men alla har ju inte bil men det finns mer än 24 iallafall. Så när jag kom i söndags så fick jag ställa mig 5 minuter härifrån, men där får man inte stå i morgon för att det är första onsdagen i månaden och då får man inte stå där, samma sak på en annan parkering, då får man inte stå där första måndagen i månaden. Så det gäller att komma ihåg det, annars får man böter som jag har sätt att bilar har fått.

 

Har käkat lite frukost och tänkte nu skriva klart detta inlägg och sedan kolla på min fotobok som jag håller på med till min systerdotter som 1 års present. Det är genom Fuji som jag gör en fotobok, man väljer hur stor boken ska vara, bakgrundsfärg, om man vill ha text i den, hur bilderna ska sitta och storleken på dem, lite olika saker så så att den blir personlig. Så jag har gjort nästan varje sida med månaderna, hon föddes ju i Juni 2010 så då har jag bilder från den månaden på en sida och från Juli 2010 på nästa sida osv. Men det är svårt att veta om det blir bra, med storleken på bilderna och så. Så man kan se vad det är. Jag hjälpte syrran med en fotobok till hennes kompis som gifte sig i höstas, då tog vi bilder på dem två och satte i boken. Smart idé att komma på att göra en fotobok av bland annat Fuji.

 

Sedan så ska jag plugga Beskattningsrätt, handlar om hur man ska skatta t.ex om man har sålt aktier eller hur man ska skatta om man hyr ut sitt hus. Har den lektionen imorgon och idag och igår hade jag då Markåtkomst som är bland annat om Plan- och bygglagen.

 

Ska försöka att städa lite, har mycket saker på köksbordet som inte ska ligga där, skolpapper åså ska jag diska. Städningen kommer nog före pluggningen skulle jag tro. Alltid svårt att börja plugga men när man väl har satt sig med det så går det bra, oftast. Jag ska även föra över filer från den gammla hårddisken till den nya, det har jag inte gjort än. Får en bättre överblick då över vad jag har.

 

Igår när jag var ute och gick runt kanalen så gick det inga båtar där, bara en av Sjöfartsverkets båtar men då gick jag inte vid vattnet så då kunde jag inte ta något bild av den. Idag blir det ingen promenad, blött, trött å pluggdag.

 

Nu är frågan vad jag ska ha för bild, för jag ska försöka ha med minst en bild på varje inlägg. Det piggar upp själva inlägget då, blir lite roligare och finare. det får bli ett som jag tog igår över slussen.

 

  

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards