around_everything

Alla inlägg den 13 april 2011

Av Sandra - 13 april 2011 19:00

Ska se på Resemagasin kl.20.00 på SVT2. Taget ifrån tv.nu:

Resemagasin. Avsnitt 5 av 9. I veckans program blir det mat och mode i Milano. Bortom märkesbutikerna hittar vi en stor samling vintagekläder där vi får veta plaggens historia. Nyårsfirandets Bangkok - nu sprutas det vatten, storstädas och firas i den thailändska huvudstaden. Även 15/04 i SVT2, 16/04 i SVT2, 16/04 i SVT24 och 19/04 i SVT2.

 

 

 

 

Av Sandra - 13 april 2011 18:40

Idag kom min mamma, min syster, hennes dotter som är cirka 10 månader och hälsade på hos mig. Jag frågade innan om syrran kunde komma hit i helgen och shoppa så kunde jag följa med hem för jag har ingen bil just nu. Den har pappa för det behövdes byta bromsar på den. Men så skulle syrran på möhippa på lördag så då kunde hon inte. Så det fick bli idag, syrran e ju fortfarande mammaledig och mamma är ledig varje onsdag så det passade bra samtidigt som jag va ledig från skolan idag. Men jag ska vänta tills nästa helg, påskhelgen med att åka hem. Då ska kanske min pojkvän följa med till mina föräldrar så då kan han köra.


Så idag var vi då och shoppade lite. Eller ah, jag shoppade väl inget. Jag fick bara tag på två slags plåster till mina nya skor. Det är lite jobbigt att jag har en fot som är mindre än den andra, så det glappade lite i hälen. Där jag köpte skorna sa att jag skulle ha det "plåstret" längst bak i skon, så jag provade det när jag kom hem men det blev ju ännu sämre, större glapp. Så idag frågade jag i en annan affär och hon sa att jag skulle ha "plåstret" längst fram istället. Sedan frågade expediteten om det var där i den butiken jag hade handlar skorna, om det var en av deras som hade sagt något sådant dumt, men det var det ju inte.

 

Men annars så fick vi köpt ett par skor till min systerdotter, hon som är 10 månader, fanns foppatofflor till henne men inte rätt storlek annars kan det ju vara käckt(hur det nu stavas) att ha under sommaren. Dem ska ju åka till Grekland i maj, mina föräldrar, syrran, hennes kille å deras dotter. Alla utan lilla mig, tråkigt. Dessutom var ju mina föräldrar utomlands, Gran Canaria nu i februari...men men jag får väl mina resor i framtiden, förhoppningsvis.


Syrran fick tag på en klänning från Esprit som hon hade kollat på internet (den på bilden nedan). Tanken med den klänningen är att hon ska ha den på ett bröllop i juni, till samma person(er) som hon ska på möhippan till på lördag. Så den klänningen hon hade tänkt sig var den med plommonfärgad, men den fanns inte i butiken, annars kunde hon ha beställt den från internet, men lite osäkert med färgen, hur det blir, kanske blir för stark färg. Så hon köpte den andra klänningen som även finns med på bilden. Den klänningen finns även som svart, den hade dem nog inte heller i affären.


 


Esprit har ju flera snygga, fina klänningar. Men frågan är när man ska ha dem. Tycker dem är lite för fina för att ha när man ska gå ut på krogen och finare fester, bröllop är man ju inte på så ofta.

Av Sandra - 13 april 2011 17:10

Köpte två Calandiva (bilden) på Blomsterhavet. Finns olika färger men tyckte om den här färger, så köpte två i samma färg. Matchar ju varandra, samma färg och samma kruka och står på samma fönsterbräda. Det är två fönster bredvid varandra så jag satte dem där. Dem passar bra i fönstret och fräschar upp lägenheten. Blir lite mer vårigt inne. Jag hade två liknande växter där innan men dem dog efter 2 års tid. Får se om dem här kan leva länge, men det tror jag nog. Dem är nog inte så svåra att ha. Hoppas bara att blommorna kommer vara kvar hela tiden, annars blir det lite tråkigt med bara blad.


 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards