around_everything

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Sandra - 15 april 2011 17:01

Alla bloggar bara om att nu har deras påsklov börjat. Det är fuskigt att det inte finns påsklov på högskolor. Det är ju då man behöver lovet som mest. Kunna släppa allting en hel vecka, slippa tänka på allt som man måste göra. Det gäller nog alla, inte bara de som pluggar. Föräldrar behöver slappna av från all stress, lämna barnen - åka till jobbet - kanske hinner handla mat innan hämtar barnen - laga mat - städa - förbereda vad barnen ska ha nästa dag, mat/kläder...Jag förstår inte de som pluggar och även har barn. Hur får de tiden att gå ihop? Och speciellt motivationen att sätta sig ner och plugga när ens jag har någon motovation när jag bor ensam i min lägenhet och inte har något annat som jag är tvungen att göra innan jag ska plugga.


Precis så på bilden uppfattar många att det är. Det är tragiskt att man inte kan låta privatliv och arbetsliv vara isär.

 

Av Sandra - 15 april 2011 15:38

Förrut har jag ju sökt till Systembolaget och ByggMax som sommarjobbare.

 

Har hittat dem på arbetsförmedlingens hemsida. Titta under För arbetsökande - Hitta lediga jobb - Sök jobb i Platsbanken - Arbetsort och därefter var du vill jobba någonstans. Du kan även söka efter Yrket i hela Sverige.


Så idag hittade jag ett annat jobb då, som semestervikarier. Det är ett musselföretag. Dem odlar musslor där och packeterar dem. Så det kommer jag göra om jag får jobbet.

 

   

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards