around_everything

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Sandra - 18 april 2011 18:51

Alla företag - arbetsgivare som söker personal vill att den personen ska ha erfarenhet innan. Hur ska det gå till? Om jag vill jobba i en smyckesaffär, för att kunna sälja smycken till andra så måste jag ha kunskap/erfarenhet från tidigare säljarbete. Men jag måste ju börja på något företag från början för att få denna kunskap. Det är det som stör mig att när man läser platsannonser så står det ju att erfarenhet är ett krav men det kan ju inte vara ett krav för då finns det personer som aldrig kommer få det jobb som dem önskar vilja ha. Det finns ju företag som erbjuder då säljkurser men det är få och då kanske man ska betala kursen själv eftersom man är ny i det företaget, de vill inte kosta på en ny anställd genom att betala en kurs och det kanske inte är det första jag vill göra i en ny anställning. Detta problem gäller inte enbart säljandet utom även ekonom, bagare, elektriker, sjökapten...

 

  

Av Sandra - 18 april 2011 17:10

Idag gick jag upp vid 10, åt frukost och sedan gick jag och handlade lite mat. Sedan när jag kom hem vid 12 gick jag utanför lägenheten och satte mig på gräsmattan i solen och började plugga makroekonomi. Har suttit där ute i 4 timmar, fast det är några väldigt höga träd som står på gräsmattan som har skymt solen för mig så det blev lite kallt ibland. Jag läste hela tiden men det är så svårt att veta om jag ska läsa bara eller om jag ska läsa och skriva upp det som jag tycker är viktigt. Jag tar alltid tiden på fel saker. Så vad jag fick ut på de timmarna vet jag inte ännu. Det var två tjejer bredvid mig, typ 6 meter ifrån som klagade på att det var så varmt och där låg jag och frös. Dem satt i solen och jag i skuggan...Jag köpte när jag var och handlade, en sallad. Det finns på ICA ett ställ/bord där man kan ta vad man vill ha till sin sallad, skivade gurkor, tomater, fetaost, oliver, pasta...så får man lägga det i en sådan plastlåda så väger kassörskan det sedan i kassan. Det är skäckt, så det åt jag medan jag satt där ute. Så nu när jag kom in var jag lite röd på armarna och på bröstet. Satt med mörkblåa chinos å ett svart boxarlinne på mig, Chinosarna är ju lätta att kavla upp på benen och linnet får man ju mest solbränna av även om det inte blir så fina linjer.

Åså har jag lagat mat, blev stekt fläskfilé och köpt potatissallad, den Lyxsalladen, men den var inte så god. Så nu när jag har ätit tänkte jag då att jag skulle diska, ta en promenad och sedan fortsätta att plugga. Men nu när jag har ätit så har jag inte alls lust med någonting. Vill bara sova, kunna släppa allting, alla tankar man har i huvudet...

 

 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards