around_everything

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Sandra - 28 april 2011 19:51

  

Imorgon vigs Prins William av Wales och Catherine Middleton i Westminister Abbey utanför London. William är 28 och Kate är 29 just nu men dem är födda samma år, 1982. Dem träffades på St Andrews University i skotska Edinburgh 2004. Efter det har dem varit ett par med ett uppehåll 2007, William tycktes hellre vilja roa sig med sina kadettpolare inom flyget på allehanda pubar och nattklubbar medan Kate syntes med en annan man som aldrig kunnat identifieras. William tog kontakt igen med Kate och i höstas blev de förlovade. De var på en resa i Kenya med vänner. Under en kväll där i Kenya bad prinsen om hennes hand i brasans sken. Han hade burit ringen med sig i ryggsäcken i tre veckor innan han vågade komma till skott. Förlovningsringen är Dianas, Williams mors förlovningsring, en Ceylonsafirs ring (den på bilden).


   


Kate är från Bucklebury och hennes far är pensionerad pilot och hennes mor är exflygvärdinna. Hennes föräldrar har blivit miljonärer på sin firma som sysslar med presentartiklar. I och med att hennes far var pilot har dem bott i Jordanien i några år och därför kan Kate arabiska.


Kate kommer bo i natt på Goring Hotel. Hon sover i lyxsviten på översta våningen som nyligen renoverats för 150 000 pund (ca 1,5milj SEK). I den sviten finns det piano, 2 badrum, flera storbildsskärmar, inglasad oljemålning inne i en av duscharna och en kopia av Victorias bröllopsklänning från 1840.


1900 gäster är inbjudna, bland annat vår Kronprinsessa Victoria och Prins Daniel, skådespelaren Rowan Atkinson (Mr Bean), David och Victoria Beckham, Elton John och dden australiske simmaren Ian Thorpe. Det kommer inte att severa öl under bröllopet, bara vin och champagne men brudparet planerar själva en nykter bröllopsfest.


Bröllopet kan man se både i SVT1 och TV4 den 29 april.

Av Sandra - 28 april 2011 15:39

I lördags förmiddag fick jag hämtat ut min nya externa hårddisk. Har använt den lite, har fört över lite bilder och musik från den stationära och den bärbara datorn till den. Det var ungefär 16 GB, blir lite mer ordning och reda då! Ska nästa vecka föra över filerna från den gamla hårddisken också.

 

Armen blir bättre för varje dag som går. Jag bytte plåster i förgår tror jag det var. Syntes inget att det var ett sår där och blåmärkena börjar försvinna nu. Mest bara gulgrönt nu. Kan sova hur jag vill nu på natten, behöver inte tänka på att armen ska börja värka. Med magen så är det väl också rätt så bra, lite ont i den nu och är hängig. Men det beror väl på att jag inte har ätit så mycket idag och för att det är varmt ute, tog nyss en promenad nere i hamnen med min syster, hennes systerdotter och våran moster, gick ner till båtvarvet så min mobror fick se min systerdotter. Har inte sätt henne sen i höstas tror jag. Han hållde på att sjösätta båtar. Vi sålde ju våran båt i sommras, så förhoppningsvis kommer vi köpa en ny båt, men då kommer det ju inte bli en lika stor båt som vi hade, tyvär. Vill gärna åka över till Danmark, men det är ju inte så käckt att åka över dit med en öppen lite båt...Hade ingen bild på datorn på vår förra båt så det fick bli en bild från internet på en annan båt men med samma modell, en Nimbus 310 Coupé. Den andra båten är en Nimbus 30 Nova, skulle gärna vilja ha en sån typ av båt, en Nova, både snygga, öppna och med ruff. Men tyvär lika dyr som den vi hade.

 

  

Nimbus 310 Coupé

 

 

 

Nimbus 30 Nova


 

 

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards