around_everything

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

En promenad runt kanalen

Av Sandra - 21 april 2011 15:44

Idag hade jag då makroekonomi tentan som gick som förväntat, dåligt. Det var fem frågor, fråga 1 hade a och b fråga under där under fanns det även 3-5 underfrågor. Så jag svarade på frågorna 1, 2 och 4:a och deras respektive underfrågor. Frågorna 1 och 2 handlade om att man skulle bland annat räkna ut national inkomst, sparande, offentlig utgift, vad en Big Mac skulle kosta i US$ istället för svenska kronor...Fråga 4 handlade om vad pengar är till för, begreppet money demand betyder...Det brukar så på framsidan av tentorna när man får tillbaka den men på den här stod det inget, antagligen någon gång i maj. Så jag kan max få 60 poäng och godkänt är 50 poäng men då gäller det att jag har fått rätt på allt jag skrev.


Jag gick in på Seven Elewen och köpte lite nudlar med biff som jag åt till lunch. Annars skulle jag nog inte fått i mig något direkt idag. Innan jag åt då när jag kom hem så tog jag bort bandaget på armen, men plåstret sitter kvar. Vet inte om jag ska ta bort det och om jag vågar ta bort det. När jag då hade ätit så gick jag ner till kanalen, ner till slussarn och tillbaka. Det tog nästan två timmar, är på ungefär 6-7 km lång tror jag. Men då gick jag och läste på poängpromenadslappar som någon satt upp på träden åså tog jag kort på omgivningen. Annars skulle det nog inte tagit sådan lång tid. Jag fick gå med handen vilande mot min midja så armen inte blev rak för då gjorde det ont. På ett ställe hördes det precis som det brann i gräset men när jag tittade närmare så var det fullt med myror som gick där. Men som tur var så höll dem sig till gräset och inte till stigen också. Jag fick syn på ett fraktfartyg på 69 meter som kom körandes i kanalen, Via heter den och är från Ljusterö, har jag inte hört talas om men får väl googla om det sen. Efter ett tag kom det ytterligare en båt, en snyggare den här gången, en Princess 54 med namnet Elegantly Waste, den hade engelsk flagga. Sedan när jag kom ner till slussen så finns det en liten hamn för båtarna. Där låg ytterligare en engelsk Princess 42 från London, Beth hette den. Där låg även en båt med namnet Isle of Sendsa eller något sådant från Hull, vet inte var Hull ligger, kan ligga i England också, det finns Hull i England iallfall. Så det var fräckt, utländska båtar :)


Jag tar med lite kort som jag tog idag, fanns flera blommor och en fågel som jag inte vet vad det är för en, flera färger på bröstet. Åså såg jag vitsippor, trodde inte dem redan hade kommit. Allt kommer ju på en gång i naturen, lite synd för då missar man alltid något.  

 

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 7 september 2011 17:52


Jag har tyvär beslutat att jag kommer sluta att blogga på den här sidan men ni kan följa mig på min hemsida http://photoeverything.se/    Kommer i fortsättningen ha kvar den här sidan, ifall om jag ångrar mig! Man vet ju aldrig      Bilden är...

Av Sandra - 19 augusti 2011 13:25

                            TILLFÄLLIGT AVBROTT   FÖR STUDIER ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 15:30


I mars kommer bebisen, Sveriges kronprinsparets barn. Det har ju länge spekulerats och man undrade om det skulle komma fram under kungens födelsedag. Men nu är det bekräftat.   Kronprinsessan Victoria och prins Daniel väntar barn.       ...

Av Sandra - 17 augusti 2011 14:30


Inom kort kommer klädbutiken MQ att få in ett klädmärke som de inte har haft tidigare. Det är nämligen herrklädmärket Dobber. Dobber är ett svenskt casualvarumärke som grundades 1974. Kläderna speglade en bekväm jeanstradition samtidigt som de signal...

Av Sandra - 15 augusti 2011 17:15


Idag har det varit en mulen dag men ändå inte så kall. Det har inte regnat som tur var, kom ju några droppar men inget som gjorde något mot vad regnat har gjort innan mot fastigheter i Göteborg och Kungsbacka. Här ute på kusten har regnet inte märkts...

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards