around_everything

Alla inlägg under april 2011

Av Sandra - 1 april 2011 23:49

Nu är det dags att gå å lägga sig, imorgon ska jag shoppa lite. Har några presentkort som jag tänkte använda. Det är sånna kort som gäller i hela köpcentrumet, inte bara i en affär. Det är smart av dem att komma på en sån sak, även bra för affärerna å även bra för personer som inte kommer på något annat att köpa som i present.



Av Sandra - 1 april 2011 17:42

Alla tycker inte om fastighetsmäklare medan det sägs att dem tjänar bra...så är det inte längre direkt. Dem har fortfarande dåligt rykte om sig men dem tjänar inte lika bra, eller ja dem som får sålt alla sina hus till rätt pengar så tjänar dem ju bra. Men det är inte så lätt nu förtiden. Man har hört att det är många fastighetsmäklare kommer gå i pension men jag tycker att de flesta är runt 30 om inte yngre. Det kommer fler fastighetsmäklare på marknaden, så det gäller att få sina kunder före alla andra. Det gäller att sälja sig, det är mer sälj-jobb än vad man tror. 


Först ska man sälja in sig till kunderna så man får något hus att jobba med, sedan ska man sälja huset till en ny köpare. Så det det gäller att man är bra som säljare, kunna få kunden att lita på en.


Man vill ju gärna som arbetare få tjäna mycket pengar, speciellt som fastighetsmäklare. När man säger till folk att man jobbar som fastighetsmäklare, då säger dem "aha du tjänar massa pengar då" typ något sådant. I och med att det blir många mer fastighetsmäklare på marknaden kommer man ju tjäna mindre. Man har ju oftast ingen fast lön, de 3-6 månaderna av sin karriär har man fast lön, därefter har man provision. En viss procent av köpesumman.    


Av Sandra - 1 april 2011 11:28

Nu är det dags att försöka göra ett nytt försök med att blogga, det var nästan 1 år sedan jag bloggade sist så nu ska jag ta nya tag    


Min bärbare dator har gått sönder så jag var och lämnade in den igår och då frågade de om jag hade bränt en skriva av datorn när jag fick den, men nej, sånt brode man väl inte kunna behöva göra? Inte direkt när man får den. När jag kom hem igår från butiken så tittade jag bland dator sakerna å då hittade jag några CD-skivor som återställer datorn som den var från början. Så idag var jag och lämnade skivorna så dem i butiken ska ringa sen idag å säga hur det går för dem med datorn, om dem får ordning på den eller om dem behöver skicka in den till någon annan, då tar det 2 veckor sa dem. Lång tid ju      Åh ingen lånedator kunde dem lämna ut nej, dåligt av dem. Jag läste i GP (Resan betald vid reklamation) i förra veckan där det stod att man hade rätt för rese ersättning, får se hur det blir när jag får tillbaka datorn.



Musik

Körslaget - Mot nya höjder

Britney Spears - Hold it against me

Presentation


Jag är en student på 22 år som pluggar till ekonom. Jag har tänkt att blogga om allt möjligt som kommer fram i mina tankar.

Omröstning

Har du kommenterat något blogginlägg?
 Ja, varje gång oftast
 Ja, någon enstaka gång
 Nej, aldrig

Translate

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Besökare

¤ tips ¤

Twingly BlogRank Blogg listad på Bloggtoppen.se

Väder

klart.se

RSS

Fråga


Ovido - Quiz & Flashcards